Βιογραφικό
Ονομάζομαι Ελένη Παπαμικρουλέα, και από το 2009 είμαι επαγγελματίας στο χώρο της ψυχικής υγείας και της ειδικής αγωγής. Είμαι παντρεμένη και μητέρα δύο παιδιών. Είμαι ψυχοθεραπεύτρια, θεραπεύτρια οικογένειας-ζεύγους, κλινική κοινωνική λειτουργός MSc και εμψυχώτρια ομάδων με εξειδίκευση στη μέθοδο της συνθετικής παιγνιόδρασης.
Η θεραπευτική μου προσέγγιση είναι η συνθετική ψυχοθεραπεία, η οποία συνδυάζει στοιχεία από διαφορετικές ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις, βασίζομαι όμως κυρίως στα μοντέλα ψυχοθεραπείας ψυχοδυναμικού τύπου και τη θεραπεία μέσω τέχνης.

Σπούδασα στο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Πατρών και απέκτησα την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος της κοινωνικής λειτουργού. Το θέμα της διπλωματικής εργασίας ήταν Σχιζοφρένεια και οικογενειακό περιβάλλον.
Η ανάγκη μου να εντρυφήσω στις μεθόδους αξιολόγησης και παρέμβασης, στην τρέχουσα κοινωνική πολιτική, στη διοίκηση των κοινωνικών υπηρεσιών, καθώς και στη διερεύνηση των ρόλων και των αρχών στον χώρο της υγείας και της πρόνοιας με οδήγησαν στην παρακολούθηση και την ολοκλήρωση του μεταπτυχιακού προγράμματος στην «Κοινωνική εργασία» στο University of Nicosia στην Κύπρο. Το θέμα της διπλωματικής εργασίας ήταν Η εξέλιξη και η διαμόρφωση της ταυτότητας του Εφήβου σε σωφρονιστικό κατάστημα ανηλίκων.
Στη διάρκεια των σπουδών μου αντιλήφθηκα ότι η κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς θα ήταν μάλλον απίθανο να πραγματοποιηθεί, εάν δεν γνωρίζαμε το άτομο μέσα στο οικογενειακό του σύστημα. Έτσι, αποφάσισα μετά το πέρας των σπουδών μου να ασχοληθώ με την οικογενειακή δυναμική, ολοκληρώνοντας την μεταπτυχιακή εκπαίδευση στη «Θεραπεία οικογένειας & ζεύγους» του Ινστιτούτου Θεραπείας Οικογένειας στο Ανοικτό Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο στην Αθήνα, το οποίο είναι ευρωπαϊκώς πιστοποιημένο ψυχοθεραπευτικό εκπαιδευτικό ινστιτούτο. Το θέμα της διπλωματικής εργασίας ήταν Η συνήχηση του θεραπευτού στη θεραπεία οικογένειας. Παράλληλα με αυτή τη μεταπτυχιακή εκπαίδευση, παρακολούθησα επιτυχώς το «Πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών-συντονιστών σχολών γονέων» με αντικείμενο το Εξελικτικό Σύστημα της Μαρίας Χουρδάκη.
Μέσα από την κλινική μου εμπειρία με παιδιά και ενήλικες, αντιλήφθηκα τη δυσκολία στην επικοινωνία, στην έκφραση και στο σχετίζεσθαι μεταξύ των ανθρώπων. Ως βασικό μου θεραπευτικό εργαλείο για την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης, της έκφρασης αλλά και για την διευκόλυνση της θεραπευτικής διαδικασίας αποτέλεσε η χρήση της εικαστικής θεραπείας, η μουσική, η δραματοθεραπεία και η παιγνιοθεραπεία. Για τον λόγο αυτόν, εξειδικεύτηκα και ολοκληρώσα την μεταπτυχιακή μου εκπαίδευση στη συμβουλευτική και εμψύχωση ομάδας παιδιών και ενηλίκων με τη μέθοδο της συνθετικής παιγνιόδρασης (θέατρο, μουσική-μουσικοθεραπεία, χορός-χοροθεραπεία συνθετική ψυχολογία-συμβουλευτική, παιγνιοθεραπεία, δραματοθεραπεία, εικαστική θεραπεία, λογοτεχνία) στο Κέντρο Βιωματικής Εκπαίδευσης και Συμβουλευτικής Εμψύχωσις το οποίο είναι αναγνωρισμένο από το βρετανικό φορέα πιστοποίησης προσόντων N.O.C.N. Η μέθοδος αυτή συνδυάζει το παιχνίδι με άλλες βιωματικές μεθόδους & τεχνικές και ανήκει στις θεραπευτικές προσεγγίσεις μέσω τέχνης. Πρόκειται για ένα πιστοποιημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα τόσο από τον παραπάνω φορέα όσο και από την Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής (Ε.Ε.Σ.) και την European Association of Counseling (E.A.C.).
Επί πολλά έτη εργάζομαι στην κοινωνική υπηρεσία Κέντρων Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες και σε Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ως κοινωνική λειτουργός, ψυχοθεραπεύτρια-θεραπεύτρια οικογένειας. Από το 2017 έως το 2020 ήμουν επιστημονικά υπεύθυνη στο Πρότυπο Ψυχοπαιδαγωγικό Κέντρο «εὔνοια». Αυτή τη στιγμή, παράλληλα, εργάζομαι στην κοινωνική υπηρεσία του Κέντρου Ειδικής Αγωγής Μαργαρίτα στην Αθήνα και συνεργάζομαι και με το Κέντρο Βιωματικής Εκπαίδευσης & Συμβουλευτικής Εμψύχωσις, συντονίζοντας ομάδες προσωπικής ανάπτυξης των ατόμων που εκπαιδεύονται ως Σύμβουλοι Ψυχικής Υγείας στη Συμβουλευτική και Εμψύχωση Ομάδας με τη μέθοδο της συνθετικής παιγνιόδρασης .
Διαθέτω πολλά χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας και εξειδικευμένες γνώσεις στην ειδική αγωγή, καθώς έχω ήδη ολοκληρώσει πρόγραμμα εξειδίκευσης με τίτλο «Ειδική αγωγή και εκπαίδευση: νέα ερευνητικά δεδομένα και εφαρμογή τους στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση» από το Εργαστήριο Νευροψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Έχω επίσης παρακολουθήσει, σε όλα του τα στάδια, το «Πρόγραμμα πρώιμης αναπτυξιακής παρέμβασης (0-3)», το οποίο είναι βασισμένο στα αμερικανικά προγράμματα και εστιάζει στην επικοινωνία μέσω όλων των ειδικοτήτων και αφορά όλες τις αναπτυξιακές διαταραχές.
Ακολούθως, έχω εκπαιδευτεί στη μέθοδο Pivotal Response Training (PRΤ), για τη θεραπεία-αντιμετώπιση του αυτισμού και των διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών στη βασική κατάρτιση στο PECS – Επίπεδο Ι (εναλλακτικός τρόπος επικοινωνίας). Έχω, ακόμα, λάβει την κατάλληλη κατάρτιση, εφαρμόζοντάς το ήδη συστηματικά και στην πράξη, επί ενός καινοτόμου ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλου, του Γνωσιακού Συμπεριφορικού Δράματοε (ΓΣΔ) της Δρ. Χάρις Καρνέζη, το οποίο αφορά την αντιμετώπιση κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών. Το συγκεκριμένο μοντέλο συνδυάζει την τέχνη του θεάτρου με αρχές και τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας, οι οποίες έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού.
Διαθέτω πολυετή εμπειρία και εξειδίκευση στη συμβουλευτική γονέων, τη θεραπεία ζεύγους-οικογένειας και στον συντονισμό ομάδων παιδιών, εφήβων και ενηλίκων. Οργανώνω και συντονίζω σχολές γονέων, ομάδες προσωπικής ανάπτυξης, ψυχοεκπαιδευτικές ομάδες που αφορούν κυρίως γονείς, αδέρφια, συγγενείς και εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν στο περιβάλλον τους άτομα (παιδιά, εφήβους ή ενήλικες) που αντιμετωπίζουν ψυχικές διαταραχές ή θέματα ανάπτυξης.
Τέλος είμαι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π και μέλος στο Εισαγωγικό Μητρώο Στελεχών Συνοδευτικών Υποστηρικτικών Υπηρεσιών του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., ενώ συνεργάζομαι και με επαγγελματίες άλλων ειδικοτήτων. Οργανώνω ψυχοεκπαιδευτικά σεμινάρια για επαγγελματίες ψυχικής υγείας και ειδικής αγωγής, καθώς και για φοιτητές ανθρωπιστικών σχολών.
Συμμετέχω ενεργά και ανελλιπώς στην παρακολούθηση και ενημέρωση ελληνικών και πανευρωπαϊκών σεμιναρίων και συνεδρίων. Εποπτεύομαι σε σταθερή βάση για τα περιστατικά που αναλαμβάνω.